Alfa Romero – Bank Holiday


Alfa Romero Recordings is finally born. The vibrant, new label’s first born is one of pure blood, brought to life by way of immaculate conception by Alfa Romero themselves. Bank Holiday, the duo’s first outing since the highly acclaimed Sunday Bonds which saw inclusion in two separate compilations from both Pete Tong and Simon Dunmore, finds the pair in fine form once again. Like all the forthcoming releases on the imprint, Bank Holiday comes in a straight forward package containing just the original and one remix.

Bank Holiday is a laidback and melodic house strut. Full of emotion, the track is both reflective and highly personal. Subtle and dreamy melodies waft over soulful vocals, crisp beats and warm bass to create a lush soundscape full of depth and personality. Versatile enough to make equal sense at a party as it does at home in a comfy chair, Bank Holiday is another reminder of how skilled Prudo and Lorenzo Bartoletti are at infiltrating the subconscious and finding that sweet spot that satisfies the mind, body and soul all at once.

Much lauded Mexican producer Betoko supplies the remix for ARR001. Although he retains all the emotion and airy quality of the original, he strips things down more, allowing the addictive bassline to lead the way. A subtle rework that proves Betoko’s deft hand at remixing, the tune is a perfect complement to Alfa Romero’s original.

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Invisible Cities – Recensione Musica Jazz

In questo lavoro di confine per la propria etichetta, le qualità di jazzista di Guzzoletti si fondono con i ritmi contemporanei e suggestioni elettroniche. Il lavoro è ispirato all’omonimo libro di Italo Calvino, del quale riprende l’idea del viaggio – qui mentale e attraverso realtà musicali – e l’intenzione di descrivere, conferendo loro unità, situazioni variegate, solo apparentemente contraddittorie e confuse.

Cecchetto e Onorati (con il compositore anche nell’orchestra di Barga Jazz) contribuiscono ad ancorare all’improvvisazione jazzistica una musica che risente fortemente di numerose influenze diverse e che ricorda sperimentazioni di altri trombettisti, come Erik Truffaz e – soprattutto – Nils Petter Molvaer. Pur nella diversità degli scenari, il lavoro ha una cifra ben identificabile, impressionisticamente drammatica, cui contribuisce il lavoro al computer di Inserillo. Dedicato alla scomparso Hector Zazou, “Invisible Cities” si conclude con una ghost track – Last City – registrata dal vivo a Parigi e ricca di ospiti, tra cui lo stesso Zazou.

Pollastri

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